Izdanja Zavoda iz oblasti delatnosti Sektora za specifična pitanja predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i korisni linkovi
— 31.10.2016 155
Priručnik programi podrške deci sa smetnjama u razvoju (.pdf) | |
OBRAZOVANjE UČENIKA IZUZETNIH SPOSOBNOSTI:NAUČNE OSNOVE I SMERNICE ZA ŠKOLSKU PRAKSU (.pdf) | |
Sektor za specifična pitanja predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja, u okviru svojih delatnosti na osnovu programa dodatne podrške za decu i učenike sa smetnjama i teškoćama u razvoju, pripremio je priručnik za dodatnu podršku radi stvaranja preduslova za kvalitetnije i dostupnije vaspitanje i obrazovanje i rehabilitaciju dece i učenika sa smetnjama u razvoju. Cilj dodatne podrške u obrazovanju i vaspitanju je postizanje optimalnog uključivanja učenika sa smetnjama u razvoju u obrazovno-vaspitni sistem, osamostaljivanje u vršnjačkom kolektivu i napredovanje. Sadržaji programa su pripremani na osnovu rezultata mnogobrojnih naučnih istraživanja kao i na osnovu realnih potreba obrazovno-vaspitnih ustanova. Pripremljeni programi su namenjeni deci i učenicima sa smetnjama i teškoćama u razvoju, bez obzira gde se obrazuju, u osnovnoj školi ili školi za obrazovanje učenika sametnjama u razvoju.Priručnik je podeljen u pet celina: Program podrške za podsticanje kognitivnog razvoja, Fukcionalni jezik i kultura govora, Srpski znakovni jezik, Muzičke stimulacije i Razvoj predčitalačkih veština kod dece oštećenog vida. Celina Fukcionalni jezik i kultura govora sadrži priloge: Situacioni govor, Obrada sadržaja u formi stripa, Gramatika srpskog jezika i Liste za evaluaciju ishoda. Prilozi u priručniku su rezultat istraživanja i rada stručnjaka iz oblasti defektologije, znakovnog jezika, lingvistike, kao i praktičara iz obrazovno-vaspitnog procesa.Iza svake celine navedena je korišćena literatura koja takođe može da bude korisna čitaocima za proširivanje znanja iz određenih oblasti.
Priručnik je nemenjen defektolozima, vaspitačima, učiteljima, nastavnicima, budućim nastavnicima srpskog znakovnog jezika, kao i roditeljima. Pored toga, može se koristiti i kao stručna literatura za sve koji koji žele da stiču znanja iz ove oblasti. Posebno treba naglasiti da su svi programi usmereni prema potrebama dece i učenika, a ne isključivo u odnosu na smetnju u razvoju. Ovim priručnikom daje se značajan doprinos unapređivanju obrazovanja i vaspitanjadece i učenika sa smetnjama i teškoćama u razvoju, što je preduslov njihove uspešne socijalne inkluzije odnosno integracije u širu društvenu zajednicu. |
|
Gifted Learners A Survey of Educational Policy and Provision 2009.pdf |