Округли сто „Министарство просвете, науке и технолошког развоја, савети и заводи – надлежности и процедуре“
— 13.07.2015 417Релевантни фактори у образовању
Округли сто са темом Измене и допуне Закона о основама система образовања и васпитања одржан је 9. јула у просторијама Завода.
Учесници стручног скупа били су представници Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Савета за стручно образовање и образовање одраслих, Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања и Завода за унапређивање образовања и васпитања. Национални просветни савет није имао представника.
После поздравне речи и уводних напомена директора Завода за унапређивање образовања и васпитања, проф. др Зорана Аврамовића, дискутовало се о нацрту новог Закона са посебним освртом на значај стручне компоненте у доношењу одлука.
Гордана Мијатовић, помоћник директора ЗУОВ-а, усмерила је дискусију на чланове закона који се односе на надлежности и процедуре поменутих завода и савета.
Проф. др Зорана Лужанин, државни секретар Министарства просвете, сматра да је веома неопходно уједначавање законских аката и да у сваком новом закону треба задржати оно што је праксом потврђено као добро. Поједина питања у образовању стратешки нису добро постављена па се у пракси дешава да нису усаглашене надлежности четири савета и то: Савета за високо образовање, Националног просветног савета, Националног савета за високо образовање и Савета за стручно образовање и образовање одраслих. Приликом доношења одлука у први план треба поставити ученика, а не норму наставника.
После двочасовне дискусије, сви учесници Округлог стола сложили су се да је веома важно поделити одговорност међу релевантним институцијама и да знање мора бити постављено изнад ауторитета.
Циљ стручног скупа био је да се у размени мишљења између учесника укаже на проблеме и недостатке предложених законских решења.
По мишљењу ЗУОВ-а, стручне службе завода треба да ПРИПРЕМАЈУ предлоге релевантних докумената по захтеву министарства, савети да ПРЕДЛАЖУ или УТВРЂУЈУ предлоге, а министар, као најодговорније лице за политику образовања, да ДОНОСИ одлуке.