Stručni sastanak na temu inkluzivnog i nediskriminirajućeg obrazovanja u nastavnim planovima i programima na nastavničkim fakultetima u BIH
— 25.10.2017 103Rukovodilac Centra za razvoj programa i udžbenika Eleonora Vlahović, 20.10.2017. predstavljala je Zavod na stručnom sastanku na temu inkluzivnog i nediskriminirajućeg obrazovanja u nastavnim planovima i programima na nastavničkim fakultetima u BIH. Sastanak je realizovan u organizaciji OSCE, misija u BIH. Pored domaćina iz OSCE, na sastanku su učestvovali predstavnici fakulteta u BIH i direktori zavoda koji su po delatnosti slični našem (svaki kantona u BIH ima svoj zavod s tim da su njihovi nazivi različiti ali su delatnosti iste), kao i gosti iz Crne Gore, Hrvatske i Srbije koji rade u sličnim institucijama.
Uvodno predavanje održala je Prof. dr Ivana Zečević sa Filozofskog fakulteta u Banja Luci u kome je predstavila rezultate opsežnog istraživanja svih nastavnih planova i programa na nastavničkim fakultetima u BiH sa ciljem da se identifikuje koliko sadrže inkluzivne i nediskriminirajuće elemente. Predavanje je bilo inspirativno i podstaklo je diskusiju. Nakon toga, učesnici sastanka su imali priliku da čuju prezentacije gostiju iz Hrvatske, Crne Gore i Srbije. Zoran Lalović predstavio je rezultate istraživanja koje je podržao UNICEF pod nazivom Obrazovanje za život: Ključne kompetencije za 21 vijek u kurikulumima u Crnoj Gori. Renata Ozorlić Dominić iz Hrvatske Agencije za odgoj i obrazovanje imala je prezentaciju pod nazivom Reformski procesi i inkluzivnost u odgovju i obrazovanju u Republici Hrvatskoj. Eleonora Vlahović je govorila o vezi koja postoji između novih nastavnih programa koji su ishodovno orijentisani a koje Zavod trenutno razvija i zahteva koji se postavljaju pred inicijalno obrazovanje nastavnika. Osim toga, predstavila je kako Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja reguliše pitanje sprovođenja prakse studenata nastavničkih fakulteta u ustanovama vežbaonicama. Nakon diskusije koju su ova tri predavanja podstakla sastanak je završen sa zaključkom da su problemi u regionu kada je u pitanju inicijalno obrazovanje nastavnika slični i da postoji prostor i potreba za saradnjom.