СТРУЧНИ СКУП „РЕФОРМЕ ОБРАЗОВАЊА, ОБРАЗОВАЊЕ И ПРИВРЕДА – ПОГЛЕДИ КОРЕЈСКИХ СТРУЧЊАКА“
— 23.11.2016 296Стручни скуп, који су организовали Амбасада Републике Кореје и Завод за унапређивање образовања и васпитања, на тему реформи образовања и повезаности образовања и привреде из угла корејских и српских стручњака, одржан је 21. 11. 2016. године.
Уводном речју, присутне је поздравила др Ана Ланговић Милићевић, државна секретарка МПНТР, указавши на важност и вредност искустава оних земаља, чије реформе образовања дају добре резултате.
Господин Кићанг Парк, отправник послова Амбасаде Републике Кореје, обратио се стручној јавности на српском језику, изразивши задовољство чињеницом да делатници образовања у Републици Србији показују велико интересовање за образовни систем Републике Кореје и најавио потписивање меморандума о сарадњи Корејског института за унапређивање образовања (КЕДИ) и Завода за унапређивање образовања и васпитања.
Модератор стручног скупа је био проф. др Зоран Аврамовић, директор Завода за унапређивање образовања и васпитања, који је поздравио све присутне, назвавши догађај „успешним сазнајним даном“. Говорећи о бројним изазовима који се налазе пред образовним системом Републике Србије, он је издвојио два – однос образовног система и тржишта рада и проблем реформисања школе. У свом обраћању, проф. Аврамовић је указао на значај догађаја на којима се могу чути погледи стручњака из других система који су прошли значајан пут у образовним реформама, те искористити њихова искуства у проналажењу најбољих решења.
Уводну реч у излагања корејских стручњака је дала др Банг Ран Рју, потпредседница КЕДИ института, изразивши задовољство што се, кроз овај скуп, указује прилика да се образовна јавност у Србији упозна са радом институције, те образовним реформама и привредним приликама у Републици Кореји.
Др Јун Јанг Ким је кроз историјски осврт на привредни и економски развој Републике Кореје обратила пажњу на тесну повезаност привредне реформе са променама у образовној политици, нагласивши да су све оне настале као резултат континуираног праћења свих уведених новина у процес наставе и показаних резултата, а који су се рефлектовали на све аспекте друштва у целини.
Др Мисук Ким је дала исцрпан приказ стручног и мајсторског образовања у Републици Кореји, системске повезаности школа, привредних субјеката и универзитета, истовремено говорећи о перспективама које ученици могу очекивати након завршене мајсторске школе у погледу запошљавања, шанси за даље школовање и напредовање, као и могућностима стицања знања и искустава на организованим практичним обукама у другим земљама.
О развоју образовања у Републици Србији, циљевима, стратегији, мотивацији наставника и ученика, актуелним приликама, важећим правним документима којима је уређен систем образовања и васпитања, говорила је мр Гордана Мијатовић, помоћница директора Завода.
Гојко Бановић, руководилац Центра за стручно образовање и образовање одраслих, кроз излагање о стручном образовању у Републици Србији, дао је детаљан приказ структуре средњих стручних школа, броју образовних профила, могућим начинима превазилажења тешкоћа са којима је суочено средње стручно образовање. Он је напоменуо да су у Србији, у школама у којима су обезбеђени услови, уведена четири образовна профила по моделу дуалног образовања, а да је у плану још пет.
Након излагања панелиста, уследила је плодна дискусија.